Thursday, May 31, 2007

Yes the General Election is around the corner!

When a person gets bored, he either fantacize a joke or he sleeps. I like to try the former, with no malice towards anyone:
------------
The PM is chairing a top BN meeting to discuss preparation for the 12th General Election. The scene is at the PM’s department.

PM: So how’s the preparation for the GE? I’ll go around the table and please report your position. I start with MCA Chief Ong Ka Tim.

Ong: Semua ‘A-OK’, YAB. Taukeh-taukeh sudah janji 2 juta ringgit untuk Ang Pow kepada ‘voters’. Genting, 1/2 juta, Ananda 1/2 juta, Kuok 1/2 juta, GLC’s 1/2 juta.

PM: Thank you Kah Tim. Now let’s ask Semi Value. OK Semi, what have you got?

S.Value: Suma pun ada OK juga, YAB. Saya sudah minta suma Toll kompeni jangan naik itu toll selama anam bulan. Tiga bulan sebelum GE dan 3 bulan selepas. Kita beku suma kadar toll. Sikit pun tarak naik juga. Jika naik, kalu, semua agreement kita kensel itu jam juga. JKR kata suma steam roll sudah bersiap sedia tunggu nak turap suma jalan yang berlubang. Tunggu arahan saya saja.

PM: Bagus, bagus. Ya, thank you Sami. Now, back to UMNO. Kita mula dengan Khairy mewakili Pemuda UMNO.

KJ: Semua siap sedia Daddy. Setiap pemuda penggempur kita akan beri sebilah keris. Hishamuddin akan ajar silat gayung kepada setiap penggempur. Mereka akan mengamuk sebaik sahaja Daddy bagi arahan.

PM: Terima kasih Menantu beta, .... oops, maaf, menantu ku. OK sekarang bagaimana pula rancangan nak rampas Kelantan? Ini saya kena tanya Tok Pa.

Tok Pa: Semua dah beres, YAB. Kain pelikat sudah ditempah dari Madras, dan Jakarta. Mesin jahit ‘Singer’ sudah tiba di pelabuhan Kelang. Gula juga akan dihantar oleh Robert Kuok. Wang saku sudah dimasuk ke dalam envelop Maybank. Saya serah kepada Tan Sri Muhamad pula untuk menyambung...

Md Taib: Semua jentera siap sedia...minyak pelincir semua cukup...ai, tertidur pula orang tua ni...

PM: Zzzzzz........

No comments: